Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Μια ιστορία χωρίς ιστό

της Λότη Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου (ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ)
Ο  νευρικός κύριος Αριστόξενος ήταν πολύ ταραγμένος. Πριν από λίγο, στην τράπεζα που είχε πάει να πάρει χρήματα έγινε λη­στεία! Και σαν να μην έφτανε αυτό, μόλις έφυγαν οι ληστές τσακώθηκε με το διευθυντή και απείλη­σε ότι θα υποβάλει μήνυση.
Γύρισε λοιπόν νευριασμένος στο σπίτι του και αποφάσισε να γράψει το περιστατικό στον καλύ­τερο του φίλο, τον Αριστομένη, ένα δικηγόρο που έλειπε στο Δίστομο για δουλειές.
Καθώς ετοιμαζόταν ν' αρχίσει, βλέπει στη γω­νία του δωματίου τον ιστό μιας αράχνης. Αυτό του έλειπε τώρα! Να έχει και αράχνες το σπίτι του!
Σηκώθηκε οργισμένος, πήρε ένα ξεσκονόπανο, χάλασε τον ιστό, μα την αράχνη δεν τη βρήκε. Ξανακάθισε λοιπόν ακόμα πιο θυμωμένος, έγρα­ψε την ιστορία της ληστείας στο φίλο του, άφησε το γράμμα πάνω στο γραφείο και βγήκε να ξεσκάσει.
Η ιστορία της ληστείας ωστόσο που μπήκε στο γράμμα ήταν πολύ στενοχωρημένη. Ακούς εκείνα χαλάσει τον ιστό μιας αράχνης ο κύριος Αριστόξενος! Δεν είχε ακούσει ποτέ πως οι αρά­χνες χρειάζονται τον ιστό τους για να ζήσουν;
Ορίστε τώρα που η καημένη η αράχνη έκλαιγε στενοχωρημένη σε μια γωνιά — την άκουγε πολύ καθαρά η ιστορία. Γι' αυτό και αποφάσισε να τη βοηθήσει αμέσως. Έβγαλε λοιπόν από πάνω της κι έδωσε στην αράχνη κάθε «ιστό» που είχε, για να πλέξει ένα μεγαλύτερο ιστό η καημένη και να παρηγορηθεί. Όσο για το γράμμα του κυρίου Αριστόξενου, να πώς έγινε:
Αγαπητέ μου Αρ…/μένη,
Σου γράφω αυτή την επ…./λή επειγόντως, γιατί είσαι φί­λος π…./ς, πρόσωπο εμπ…../σύνης και άρ……/ς δικηγόρος. Η …/ρία που θα διαβάσεις ίσως και να φαινόταν απίθανη σε άνθρω­πο δύσ…./, είναι όμως αληθινή. Και θέλω τη συμβουλή σου πως να χει…/υμε  την  όλη υπόθεση.
Το μεσημέρι ήμουν στην τράπεζα για να εισπράξω χρή­ματα. Ξαφνικά ορμάε../- …/ υποκατάστημα ένας άνθρωπος αξύρ…./ς και αχτέν…../ς κρατώντας ένα αμφ…./μο μαχαίρι.
-Ληστεία! φωνάζει.
— Πέστε όλο…/—…./ πάτωμα για να μην έχουμε  …../ρίες!  πετά­γεται δίπλα του κι ένας καλοντυμένος κύριος, με πουκάμισο κολλαρ…./ και σχ……/   σακάκι που ως εκείνη τη στιγμή ήταν καθ……/ς με το στόμα κλε……/ κι έδειχνε αρ……/κράτης. Αν μυρ…../ύμε το παραμικρό θα πυροβολήσουμε - τον βλέπω να μας α­πειλεί μ' ένα π…../λι
   -Τα λεφτά εδώ. πέταξε ο πρώτος ένα σακ…/- …/ν Ταμία.
Εκείνος το γέμισε με χαρτονομίσματα, ο αχτέν…../ς το άρπαξε, ο αρ/……κράτης έριξε μια  π……/λιά στο ταβάνι, και βγήκαν και οι δύο ανεμπόδ/…..ι, κουν/….ί, και λυγ…./ι, λέγοντας ειρωνικά και ένα "ευχαρ/……ύμε".
'Ωσπου να συνέλθουμε, να ξεσκον…./νμε, να ουγυρ/……ύμε, να ξεζαλ…./ύμε, είχαν σπεύσει να εξαφαν/…..υν
- Γρήγορα τα χρήματα μου του ' φωνάζω εγώ. Χρειάζομαι οπωσδήποτε μετρητά σήμερα.
-Χρήματα τώρα δεν υπάρχουν, μου λέει. Δε βλέπετε; Αέρα  κοπαν…… / έχει στο  χρηματοκιβώτιο.
- Και από που θα πάρουν  χρήματα οι πελάτες σας ; τον ρωτάω  θυμωμένος (ξέρεις το φίλο σου  τον Αρ……./ξενο πόσο ευερέθ……./ς είναι).
 -Να δανε/….ύν. μου λέει.
-Εγώ δεν είμαι από κείνους που  καταδέχονται να δανε…./ύν, γι αυτό θέλω αμέσως τα χρήματα μου, επέμενα αλιγ…../ς εγώ. Και να μου υπολογ…./ύν αμσως και οι τόκοι στο  ακέραιο. Αλλιώς θα πάτε όλοι στον εισαγγελέα.
-Μην είστε αχάρ…../ς κυριε.  Εμείς το κοινό το εξυπηρετούμε πάντα με τον καλυτέρο τρόπο, έχετε μας εμπ…../σύνη. Μόλις εμφαν/……ύν οι αστυνομικοί, θα φροντίσω να εξασφαλ…./ύν χρήματα για αύριο, θα σας δώσουμε και ένα π……/ποιητικό ότι πράγματι έγινε ληστεία. Όμως, εγώ είμαι αγύρ……/ κεφάλι. Το  ξέρεις.
-Τι να το κάνω εγώ το π……./ποιητικό. Έχω υποχρεώσεις το καταλαβαίνετε επέμενα.
-Εμ τότε να πάτε να βρείτε αλλού, μου λέει με αγένεια, ο απολίτ…/ς.
-Πολύ καλά κύριε τον απαντώ. Φεύγω και θα υποβάλω μήνυση. Και δε θέλω να σας ξαναδώ  ούτε ζωγραφ…./  Δικηγόρος μου είναι ο γνωστός άρ…../ς νομικός Α……/μένης Χρ……./πουλος.''
-Κι εγώ είμαι ο άρ…../ς τραπεζικός Αρ……/τέλης Αρ……./φάνους, μου λέει ο αναιδέστατος. Όπως καταλαβαίνε…/….-/ θέμα δεν έληξε, θέλω να ανάλαβεις το  ταχύτερο την υπόθεση μόλις γυρίσεις  από το Δ…../μο. Είμαι βέβαιος ότι δε θα βασαν…./ύμε και παλύ να κερδίσουμε την υπόθεση. Έχω αδείασε …../ επιχείρημα ότι με εξύβρισε και ότι φταίει το Υποκατάστημα που δεν είχε κλε…./ σ’υστημα παρακολούθησης και φρουρό. Αυτά εύκολα π /….ποιούνται.
Όταν κερδίσουμε τη δίκη, επειδή ξέρω πως εσύ δεν είσαι παραδοπ/……. και παίρνεις πάντα το ελάχ/…..  ποσό για αμοιβή από φίλους, θα σου χαρίσω ένα χαρτοκόπτη σκαλ/….., αρ…….τεχνικά δουλεμένο, κι ένα παλιό κουρδ……/ ρολόι αντίκα. Έπειτα θα σου κάνω το τραπέζι με τα φαγητά  που σου  αρέσουν: σολομό καπν/……., και κοτόπουλο γεμ/….., φυσικά τίποτα τσιγαρ…../ αφού θέλεις το φαγητό σονυ υγιεινό. Και σου  υπόσχομαι κι ένα ταξίδι ευχάρ…../ το καλοκαίρι στο Μπρ……./λ της Αγγλίας.'
Με αγάπη Αρ……./ξενος
Το βράδυ που γύρισε, ο κύριος Αριστόξενος έβαλε το γράμμα σ'ένα φάκελο χωρίς το ξαναδιαβάσει και το άλλο πρωί το ταχυδρόμησε. Όταν το έλαβε ο φίλος του, δυσκολεύτηκε να καταλάβει τι ακριβώς έγραφε. Έπειτα το ξαναδιάβασε και έβαλε τα γέλια. Κατάλαβε τι έλειπε από την ιστορία. Αποφάσισε λοιπόν να του απαντησει  κι αυτός μ’ ένα γράμμα χωρίς "ιστό". Μπορείτε να τον βοηθήσετε;
Βρείτε μερικές ακόμα λέξεις με ιστό (άπιστος, ακαθάριστος, προϊστορικός, αντικριστός, αβασάνιστος, μυθιστόρημα, ανιστόρητος, κτλ.), χρησιμοποιείστε  τες για να γράψετε μια ιστορία χωρίς ιστό. Το κείμενο που θα γράψετε μπορείτε να το δημοσιεύσετε σαν σχόλιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: